fredag 5. juni 2009

Google squared - nyttig tabellsøk

Google har blitt firkantede og lanserte denne uken "Google squared". Ønsker du å gjøre en enkel sammenligning av treffene du får når du leter etter f eks forskjellige museum eller spa i en by?




Google squared gir deg en tabell med bilder, tekst, adresse m.m. Man kan legge til egne kolonner med innhold og dermed styre hva man vil sammenligne selv. Og kanskje det beste av alt, man kan lagre tabellen man har laget til senere (krever pålogging). Jeg skal til New York i sommer og har lyst til å gå på spa, squared gir meg en fin oversikt!
Jeg fikk en flott liste da jeg søkte på "the seven wonders of the world" og når jeg ikke fikk treff på "største byer i norge" så får jeg mulighet til å manuelt skrive inn hvilke byer jeg vil sammenligne.
Inntrykket mitt er at man må være litt firkantet og ikke ta noe for gitt når man evaluerer resultatene sine, for det er ikke alltid den treffer like bra. Men slik er det forsåvidt alltid når man søker etter informasjon, man må ha et våkent øye.

Designet kunne vært mer spenstig, men den gjør nytten og det er jo det som er inni som teller ;)

Beate V. Kittelsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar