tirsdag 2. juni 2009

Microsofts Bing er ufullstendig for norske brukere

Microsoft har lansert http://www.bing.com/ og jeg var spent og klar for en ny, frisk søkemotor. Men jeg ble skuffet. Skuffet fordi de kule funksjonene ikke fungerer for norske brukere. For eksempel så er det slik at de kule funksjonene som gjør det lett å sammenligne resultater, gir deg mulighet til å kjøpe direkte fra resultatsiden og viser treff på kart, vises kun dersom man gjør om innstillingene og tvinges til å være skap-amerikaner.

Dermed er det bare endeløse lister med blå lenker på resultatsiden og det tilhører historien synes jeg. Men pluss til startsiden, med flotte bilder!

Jeg tar meg ikke tid til å skrive utfyllende om bing i denne omgang, siden den er så ufullstendig for norske brukere. I'll (may)be back.

Beate V. Kittelsen (forfatter av et ufullstendig blogginnlegg basert på en rask titt på bing.com ..)(og som byttet ut ordet "utilstrekkelig" med "ufullstendig" da jeg ikke ønsker å være for negativ)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar